Contact: Eva Nisser
dec
Nacka

Sweden

Låt inte Covid-19 knäcka vår Rotarytradition!

Medlemmarna i Nacka Rotaryklubb kan inte detta märkliga år som traditionen bjuder, samlas till gemensam andakt och jullunch i Nacka kyrka. Men vi låter inte en världsomspännande pandemi stoppa traditionen utan bjuder in alla till en kort andakt som hålls av Claes-Otto med därpå följande snapstradition. Därmed hedrar vi också vår välkände hedersmedlem, skärgårdsmålaren Roland Svensson. De som varit med länge i klubben har fått njuta av hans generositet och starka klubbkänsla. Den omfattade även signerade tavlor och böcker som överlämnades vid medlemmars högtidsdagar och efter sin död 2003 stipulerade han en fortsättning på traditionen att svara för deltagarnas ”skärgårdssnaps” vid jullunchen även i framtiden!

Därför låter vi inte ens en global pandemi bryta klubbens tradition, gemenskap och omtanke om medlemmarna.

Torsdagen den 17 december klockan 19.00- 20.00

hoppas vi därför att du vill delta i ett gemensamt digitalt klubbmöte för att med bifogade julhälsning från klubben i form av en ”skärgårdssnaps” sända en ”GODJULHÄLSNING” till dina klubbkamrater och till Roland Svenssons minne.

Praktiskt går det till så att du ansluter dig via egen dator, iPad eller mobil till den länk som vår klubbmästare Annika Londono kommer att distribuera via e-post. Separat information om detta kommer innan mötet och har du inte möjlighet eller vill ha hjälp med att kunna närvara vid klubbmötet den 17 december kontaktar du Annika på 0721 81 62 62 eller annika.londono@skr.se. Ett flertal av oss är redan vana vid dessa digitala Zoommöten eftersom det är så vi löpande träffats för frukost- respektive lunchmöten under 2020.

Eva Nisser                                   Annika Londono Öst                                            Kjell Eriksson

President                                     Klubbmästare                                                        Medlemskommittén