Contact: Eva Nisser
Online Registration
  • Registration for this event is now closed.
maj
Nacka
Tapetfabriken
Marcusplatsen 9
Sickla,
Sweden

Inga-Britt Ahlenius är välkänd för sina stora och viktiga insatser i bland annat Riksrevisionsverket, EU och FN. För Svenska Dagbladets läsare är hon en välbekant krönikör. I sitt arbete hos Riksrevisionsverket bidrog Inga-Britt till att verksamheten kom att lyda under riksdagen i stället för regeringen, i EU ledde hennes utredning om korruption och nepotism till att Santerkommissionen fick avgå och efter sin tid som undergeneralsekreterare i internrevisionen under Ban Ki-moon skrev hon dels en promemoria med skarp kritik och boken Mr. Chance.

Nu kommer Inga-Britt Ahlenius till Nacka Rotaryklubb och talar under temat "Kommunerna är rena vilda västern".

Vår ambition är att alla möten ska vara hybridmöten men ibland kan det spricka på grund av praktikaliteter. Uppkoppling via länk kan normalt ske från kl. 12.30 och är https://stockholmuniversity.zoom.us/j/65100379682.