Contact: Eva Nisser
Marcusplatsen 9
Sickla,
Sweden
På måndag den 13/9 ses vi i Nacka Rotaryklubb till lunchmöte kl. 12.00 på Tapetfabriken i Sickla, Marcusplatsen 9. Då kommer den förra moderata försvarsministern Sten Tolgfors att tala över ämnet Sveriges säkerhetspolitik – från neutralitet till Nato?

Ämnet är högaktuellt för oss i Sverige när krig pågår runt om i världen som påverkar oss starkt. Afghanistan är nu i ett slag styrt av talibaner och IS-anhängare utvisas till Sverige.

Eftersom Tapetfabriken ännu inte kommit igång med sina allmänna luncher gör de iordning bara för oss. Av det skälet måste vi senast nu på torsdag kl. 12.00 få besked om du vill delta. Lunch inklusive vatten och kaffe kostar 155 kronor. När de ordinarie luncherna kommer igång i slutet av september går priset ned till 145 kronor. Glöm inte att ange om du behöver någon specialkost eller inte tål något.

Vi har också fått ett kraftigt rabatterat pris på frukosten som nu blir 125 kronor.

Välkommen till en synnerligen intressant och spännande lunch.

Sten Tolgfors, M, var försvarsminister 2007 till 2012. Dessförinnan var han bland annat handelsminister. Idag är Sten konsult och delägare i konsultföretaget Rud Petersen.